Cuben takajousituksen ja takahaarukan laakerit vaihdettu ja jousituksen toiminta on taas todella "smooth". 

Laakerirempassa on aina hankalaa kun ei tiedä mitä kautta vanhojen laakereiden poisto onnistuu. Eli voiko lyödä läpi vai pitääkö vetää ulos/lyödä jotenkin toiselta puolelta. Nyt kun oli eka laakereiden vaihto Cubeen niin oli vähän arpomista alkuun. 

Korvasin vanhat laakerit ns. full complement laakereilla. Niissä taitaa lukea kyljessä V. Ilmeisesti ura on syvempi ja kuulia enemmän. Avasin yhden vanhan tavallisen laakerin ja siellä oli sisässä 5 kuulaa metallihäkissä. V mallissa ja Enduro bearingsin vastaavassa MAX laakerissa oli 11 kuulaa ja ei häkkiä. Mainospuheiden mukaan tämän pitäisi auttaa sivuttaisväännössä ja näiden pitäisi olla parempia lyhyessä laakerin kiertoliikkeessä niinkuin linkustossa. 

Ainakin takajousitus oli tosi herkkänä. 

Remontin ja pienimuotoisen sairastelun takia tuli kahden viikon tauko fillarointiin.  Kävin kyllä vähän kirmaamassa juoksulenkillä.

Eilen tiistaina kävin valojen kanssa pyörälenkille.  Heti alkuun ihmettelin että sataako täällä lunta kun kypärävalo heijastaa jotain hiukkasia. Ei ollut lunta vaan katupölyä.  Ihan helvetisti.  Lenkin jälkeen niistäessä tuli mielenkiintoisen väristä räkää. 

Vaihdoin muuten jo kesärenkaisiin.  Heitin eteen Magic Maryn ja taakse Hans Dampfin.  Rullaavuus ei ole parhain mutta pitoa mukavasti. Paitsi kyllä metsästä vielä jäätä löytyi. Ja sellaisesta paikasta missä sitä ei olisi toivonut olevan. 20 vauhtia kurvi tulossa, edessä pelkkää jäätä, Jarrut pohjaan, jalat lisäjarruiksi,  puu lähestyy, mitenköhänpäin siihen kannattaisi törmätä... ei muuta kuin sellainen taklausasento päälle ja olkapää edellä puun kylkeen. Loppu hyvin kaikki hyvin, pyörä kunnossa,  äijä mustelmilla. 

Lupaavat vielä takatalvea etelään. Eikö tää jo riittäisi? Mulle ainakin!