Tadaaaa! Kananmunaratas on ruuvattu

kiinni!

ovaaliratas.jpg

En jaksanut odottaa Absolute black:n 30T ratasta joten ostin 32:n. Painoa tuli +4g joten pitää keventääg äijää vaikka nenänkaivuulla:)

Piti vähän säätää ketjuohjuria ylöspäin, että ratas mahtuu korkeammalta kohtaa pyörimään.

Kapeimmillaan se on 30T ja leveimmillään 34T.

ovaaliratas2.jpg

Valmistajan myyntipuheet:

Best chainrings on the market for Race Face Cinch cranks. Oval (elliptical) RF chainrings work because a rider does not produce power evenly through a pedal stroke; they maximize the part of the stroke where power is produced and minimize resistance where it isn't. Oval rings make the spin cycle a lot smoother and are easier on legs while climbing. Believe it (or not), but a round chainring doesn't transfer torque to your rear wheel as smoothly as an Oval one. You will actually feel your stroke to be more "round" with an Oval shape than with a round chainring.

Why it matters? Traction, Traction and Traction. With oval rings rear tire traction improves greatly on loose and slippery terrain. Your legs will be less tired and your speed improved. Climbing will become easier then ever before.

* 32T oval ring will suit best someone who uses 30 or 32T chainring currently. While pedaling, you will feel quite similar effort to the one riding round 31T ring (as the smallest diameter of the oval is 30T), but you will gain the speed similar to riding 33/34T chainring. This ring is for RaceFace Cinch cranks only.

Optimum Chainring Adjustment (OCA) - Our main/recommended clocking position is a fantastic setup for everyone. However some more seasoned riders may like a bit more aggressive clocking position. RaceFace oval chainring allows you to change clocking position by 22deg both ways from initial setup. This is the only chainring in our line offering this adjustability.

Omat fiilikset:

Ekalla parkkispolkemisella tuntui oudolta. Vähän niinkuin tietyssä kohtaa poljin löisi tyhjää. Fiilis meni kyllä ohi nopeasti.

Kahden lenkin jälkeen fiilikset hyvät. Polkemisessa ei juuri huomaa mitään erityistä enää. Eroa normirattaaseen tulee ylämäissä kun antaa poweria polkimiin. Siinä tuntuu kohtuu selkeästi että poljinpyörähdys helpottuu tietyssä kohtaa.

Hiukan tuo syö maavaraa verrattuna pyöreeseen rattaaseen koska se on korkeimmillaan silloin kun polkimet on hyökkäysasennossa. Hyödyt on selkeästi suuremmat joten onnistunut hankinta.