Oli aurinkoinen, mutta kylmä lokakuinen lauantai kun se tapahtui. Takana jo parit hyvät ajopätkät Helsingin Kivikossa. Lähdin laskettelemaan EK4:sta alas ja jossain risteyksessä valitsin väärän polun. Kirosin ja ajattelin et kait täältäkin johonkin pääsee. Samassa edessä, liian lähellä näkyy vanha sodanaikainen juoksuhauta. Liian myöhäistä jarruttaa... kait se yli menee jos tarpeeksi vauhtia... yksi polkaisu ja ei niin onnistunut bunny hop. Pääsin kyllä yli, mutta hyppy jäi vähän lyhyeksi. Takavanne tömähti juoksuhaudan betoniseen kulmaan. Todella kova ääni kun vanne räsähti paskaksi. Fillari ja äijä jatkoivat vielä pari metriä ihan normisti ajaen ennen kuin aivoihin välittyi viesti, että se oli vanne joka piti tuon äänen. Ei siinä auttanut kuin todeta, että se oli siinä. Muutama kanssapyöräilijä siihen tuli ihmettelemään.

Siitä talutukset autolla ja kännykkä käteen tsekkaamaan minkäslainen se Nox Compositesin crash replament olikaan.

Tuohon reunaan se kuoli!

tohon.jpg

nox.jpg

nox2.jpg

 

Ei se maailman toiseksi paras hiilikuitukehäkään ihan kaikkea kestä. Varsinkaan osaamattoman kuskin käsittelyssä.

Laitoin kehän palasiksi rälläkällä ja tein muutaman kestävyys testin samalla. Kehän kestää uskomattoman paljon väkivaltaa ja iskua täältä ulkokehältä, mutta on melkein kuin lasia jos isku osuu sisäkehälle.

nox3.jpgnox4.jpg

On se vaan todella nättiä työtä. Sisäpuoli 3K mattoa, päällä UD:ta ja läpileikkeuksesta näkee hyvin, että laminoinnissa on käytetty eri kuitua kerroksittain vahvikkeena. Tuosta kuvasta sitä ei oikein näy, mutta kehän reunoissa ja ulkoreunassa menee 3 ohutta viivaa eri mattoa.

 

Loppu hyvin kaikki hyvin!

Neuvottelut Nox Compositesin kanssa päätyivät hyvin. He hyväksyivät kehän korvattavaksi firman rock strike replacement policyn perusteella. Sinne piti laittaa kuvat sekä ostotodistusta. Heidän teknikot pidättävät oikeuden siitä, että korvataanko vaiko meneekö tuo crash replacementtinä eli että saisi ostettua uuden kehän alehintaan. Minun osaltani uusi kehä matkustaa Knoxville Tennesseestä Vantaalle uusien tarrojen kera postimaksun hinnalla. Ei paha!

Onko ideoita mitä tuosta loppukehästä voisi tehdä? Jäljellä siis 80% ehjää kehää. Mökin puuceehen carbon ovenkahva?